Om Föreningen

Bostadsrättsföreningen Stjärnhimlen i Solna bildades 2013-06-18 och har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att i föreningens hus upplåta bostadslägenheter under utnyttjanderätt och utan tidsbegränsning. Bostadsrättsföreningen är äkta och registrerades hos Bolagsverket 2013-07-09, föreningens stadgar registrerades 2013-07-09, reviderad version registrerades 2016-07-15. Ekonomisk plan registrerades 2014-07-30, reviderad version registrerades 2015-05-04.

FAKTA OM FASTIGHETEN

Byggår: 2014
Område: Arenastaden, Solna
Antal lägenheter : 82
Fastighetsbeteckning: Blivande Solna Nationalarenan 14 (Del av Solna Nationalarenan 7)
Tomtens areal, ca: 5 075 m2
Bostadsarea (BOA), ca : 7 229 m2

Gemensamma anordningar: Byggnaderna är för värmeleverans ansluten till fjärrvärmeverk. Värmecentraler för distribution av värme och produktion av varmvatten är belägna i entréplanet i hus A, B och C. Ventilation sker genom mekanisk frånluft med centrala fläktar för flerbostadshusen och en fläkt för respektive radhus. Ur frånluften återvinns värme. Hiss finns i vardera trappuppgången.

Gemensamma utrymmen: Byggnaderna har gemensamma trapphus. Gemensamma utrymmen för rullstols-, barnvagns- och cykelförvaring finns i entréplanet. Gemensamma teknikutrymmen undercentral, elrum och fläktrum finns i byggnaderna.

Gemensamma anordningar på tomtmark: På gården som ligger på plan 8 finns gång- och vistelseytor av trädäck. Trappor, planteringar i upphöjda växtbäddar, lekplats och belysning.

Parkering: Inga biluppställningsplatser finns inom fastigheten. Men det finns närliggande garage som t.ex Arenagaraget och Mall Of Scandinavia, så i mån av plats kan det gå att ordna p-plats på dessa ställen. Betalning sker då med separat månadsbetalning i förskott till resp. garageägare. Det finns inga garantier om lediga platser, det måste man kontrollera själv först. Priserna ligger runt ca 2000:- per månad för båda ställena. Kontaktadresser:
Arenagaraget = uthyrning[a]parkman.nu
Westfield Mall of Scandinavia = linnea.burman[a]urw.com
Det är individuella avtal som ni tecknar, inget som går via vår förening.